han-yvonne-java-bali

Benoa3

01-06-2011

Vandaag een super leuke dag gehad! We zijn met Peter en Linda in een privé taxi de hele dag op pad geweest. De binnenlanden van Bali in. Om 10 uur vertrokken we richting Ubud. Een leuke plaats. Onze eerste stop was bij een Pasar malam, een overdekt marktje waar ze groente, bamboe spulletjes en offer bakjes met bloemen verkochten. Terwijl Java een overwegend Moslim eiland is, is Bali voornamelijk een Hindoe eiland. Vandaar de offer bakjes. Onderweg vele malen gestopt om mooie foto's te maken van de natuur en t platte land. Rijstvelden, meloenvelden, bloemenvelden, palmen, bananenbomen, noem maar op. Er zijn ook grote kramen langs de weg die in allerlei soorten en maten tuinbeelden verkopen. Voor Ubud ook nog een dorps Hindoetempel bekeken. Een heel groot complex. Deze tempel was voornamelijk in de open lucht, terwijl je in China en India veel meer overdekte tempels ziet. We moesten eerst voor we naar binnen mochten allemaal weer een sarong om, omdat je je blote benen niet mag tonen. Na dit bezoek zijn we verder gereden naar t apenbos. Wij hebben wel eerst gevraagd of dit niet gevaarlijk was i.v.m. hondsdolheid. Maar dat kon geen kwaad daar. Peter en Han hadden een tros bananen gekocht, en ja hoor daar kwamen ze gelijk op ons af, geweldig! Binnen een mum van tijd had Peter er al een op zijn nek zitten, en toen was Han aan de beurt. Wel even schrikken maar toch erg leuk. Linda bleef er ver vandaan, die moest er niets van hebben. Ik zelf stond te kijken en te fotograferen, toen er plotseling ook een bij mij op mijn nek sprong. Maar ik had geen banaan dus begon hij ondeugend aan mijn ketting te trekken en had het op mijn bril voorzien. De oppasser zei later, hij gooit hem alleen maar weg hoor, ja ja, maar dat was niet de bedoeling. Wel gelachen toen het gebeurde. We hebben natuurlijk een heleboel foto's. Weer verder met onze trip. Mooie rijstvelden met mensen aan t werk. Ook een koppel eenden gezien die aan t werk zijn, om het veld insecten vrij te houden. We kwamen weer een tempel tegen de Taman Ajun. Deze hebben we niet uitgebreid bezocht omdat we nog naar Tana lot (de zeetempel) wilden voor een bijzondere zonsondergang. Daar aangekomen was de zon al aan t dalen. Helaas was t niet helemaal wolkvrij , maar we hebben toch hele mooie foto's kunnen maken van de zon en de zee. Hierna moesten we ongeveer 1 uur rijden om weer bij ons hotel te komen.

Toen we eenmaal thuis waren hadden we een minder leuke verrassing, we wilden op t balkon zitten van onze kamer toen ik de deur dicht trok vanwege de muggen, bleek dat de deur niet vanzelf van t slot was gegaan, (wat wel zo hoort bij dit slot, foutje van t hotel) dus toen hadden we onszelf buiten gesloten. Ja wat nu! Eerst Peter en Linda gebeld, geen gehoor. Toen ( we hadden gelukkig de laptop bij ons staan), Via skype t hotel gebeld , of er zo snel mogelijk iemand kon komen om ons te bevrijden. Dat ging allemaal vlotjes dus wij weer gelukkig! Peet en Lin snapte al niet wat die gemiste oproepen te betekenen hadden, zij wilde nog even met ons beneden muziek luisteren, klopten aan maar kregen geen reactie. Maar goed alles kwam weer goed. Toch nog gezellig beneden gezeten. We mochten verzoeknummers doen, waaronder t liedje Ramona. Later naar boven voor dit verslag.