han-yvonne-java-bali

Malang2

28-05-2011

Vanmorgen pas om 08.30 uur opgestaan. Heerlijk ontbeten en de was en Spa geregeld. Om 11.00 uur hebben we een soft massage gehad, heerlijk, ik had wel de hele dag willen blijven liggen. De groep is weer terug van de Bromo vulkaan. Het was schitterend vertelde ze. De vulkaan rommelde regelmatig alsof t omweerde. Ze mochten ook niet te dichtbij komen i.v.m. een ongeluk in ferbuari j.l. Af en toe spuwde de vulkaan nog stenen waardoor er toen twee Japanners zijn omgekomen.

S'middags om 15.00 uur zijn we met een deel van de groep een rond toer in de stad wezen maken. Hier reden we o.a. door de buurt waar vroeger de Nederlanders hebben gewoond. Nu wonen er voornamelijk Chinezen. We hebben wat gedronken bij Toko Oen, dit is een restaurant uit 1930 en wordt nog steeds druk bezocht. Leuk om te zien, de oude meubeltjes en zo. Even wat winkels bekeken maar dat was niet zo bijzonder. Er was op dat moment een Islamitische markt in de stad, waarschijnlijk had het iets met een feest te maken denken wij. Omstreeks 17.30 uur zijn we gaan eten, in een ook zeer authentiek restaurant uit vroegere tijden. Er stonden aan de wand ook allemaal oude naaimachines, typemachines en oude ketels. Heerlijk gegeten en toen weer terug naar t hotel.

Later nog even met Esther geskyped, dat is echte leuk om zo even te kletsen als je elkaar ook kunt zien. Inmiddels was onze was schoon en gestreken op onze kamer terug en hebben we de koffers weer reisklaar gemaakt voor de volgende trip naar Kalibaru

emma

leuk verhaal ben heel benieuwd naar het land zelf hahaha
maar ja
dat een restaurant uit de jaren 30 nog steets word bezocht!!!

veel plezier nog xxx mij