han-yvonne-java-bali

Malang

27-05-2011

Vandaag weer vroeg uit de veren, want we hebben een lange busrit voor de boeg, maar eerst nog een bezoek aan de Prambanan Tempel, het grootste Hindoe- tempelcomplex van Indonesie, gewijd aan Brahma, Vishnoe en Shiva. Oorspronkelijk waren er 240 tempels, waarvan er inmiddels weer 18 zijn opgebouwd, omdat ze verwoest waren na een aardbeving in de 17e eeuw. De helft van de bouwmaterialen zijn in de loop der jaren verdwenen. Die zijn in de omgeving gebruikt voor huizen etc. In 2006 is de Brahma tempel opnieuw beschadigd door een uitbarsting van de Merapi vulkaan. Deze tempel mochten we niet in vanwege grote scheuren in het gebouw. De rijdieren van de drie goden werden ook afgebeeld een gans, een stier en een adelaar. Nederland steunt Indonesie met de wederopbouw van de tempels. Toen na dit bezoek aan de tempeld e bus weer in voor een zeer vermoeiende reis naar Malang. Vermoeiend maar zeer de moeite waard omdat onze tocht dwars door centraal en oost Java ging. Veel mooie natuur en dorpjes waar we door heen reden. Er staat hier heel veel teakhout. Veel meer dan in het andere deel van Java. Het laatste stuk reden we in donker, op een zeer bochtige weg, want t is hier behoorlijk hoog. We klommen tot zo'n 800 meter boven de zeespiegel, dus heel wat haarspeldbochten gehad. Petje af voor onze chauffeur! Hij rijd zeer rustig en neemt geen risico's. Om zeven uur s'avonds zijn we in Malang aangekomen. Daar een hapje gegeten en even gezwommen. De groep gaat vannacht om 1 uur op om naar de Bromo vulkaan te gaan. Wij passen dit keer vanwege een toch wat minder goede conditie. Morgen gaan Han en ik heerlijk een massage laten doen bij de Spa van ons hotel. Dat komt vast goed. Peter en Linda gaan kijken waar de moeder van Peter een tijdje heeft gewoond als jong meisje, in Surabaya.

Peter & Linda

....En jawel hoor, onze missie is geslaagd!
Gelukkig lezen wij veel op jullie log, goede info hier te vinden!!